چرا قابلیت جذب بار در بخش جاده‌ای کاهش‌یافت؟

14 آذر , 1397 اخبار,حمل و نقل

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با انتقاد از اجرای طرح‌های حمل‌ونقلی به صورت آزمون و خطا برای نمونه به طرح نوبت مجازی اشاره کرد: با اجرای این طرح نظم بین کامیونداران از بین رفت و باعث تحریک شدید ظرفیت مازاد کامیون‌ها شد.

این راننده کامیون در بخش نظرات کاربران این شبکه در پاسخ به اظهارات مسئولان که معتقدند «طی ۱۰ سال گذشته در برابر افزایش ۴۰ درصدی حجم بار در کشور، تعداد ناوگان ۱۱۰ درصد رشد داشته و به‌دلیل افزایش تعداد ناوگان، قابلیت جذب بار و جابه‌جایی به ۱.۵ سفر کاهش‌یافته و موجب غیر اقتصادی شدن حمل‌ونقل جاده‌ای شده است».

این راننده گفت: قبل از اجرای طرح نوبت مجازی کامیون‌ها تفکیک شده و به نظم در گوشه و کنار کشور در حال فعالیت بودند ولی به یکباره با اجرای این طرح همه چیز در هم ریخت و تمام کامیون‌ها با هر شکل بارگیری با هم تداخل پیدا کردند که نتیجه این تداخل بعد از گذشت سه سال همین ورشکستگی است که مشاهده می کنیم.

او تاکید کرد: در این طرح، تفکیک و نظم و کامیون‌ها از بین رفت و هر کامیون با هر شکل بارگیری توانست در پایانه‌های جنوبی کشور بارگیری کند همچنین این طرح باعث تنیده شدن سود و زیان مالی انواع بارگیر(کفی، نفتکش،بونکر، کمپرس و…) در یکدیگر شد و نیز امکانی فراهم شد تا یک راننده در یک لحظه در چند پایانه نوبت داشته باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *